Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

SELAMAT DATANG KE PORTAL PIBG SEKOLAH KLUSTER KECEMERLANGAN SK BANDAR RAUB  *   SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN UPSR.SEMOGA CEMERLANG  *   PENCAPAIAN YANG LUAR BIASA ADALAH HASIL DARIPADA KESUNGGUHAN YANG LUAR BIASA   *   SEDERAP KEARAH SEKOLAH BERPRESTASI TINGGI MENJELANG 2017   *   Kemaskini pada 27 Jan 2016   *   

Saturday 1 February 2014

SKBR SEKOLAH KLUSTER KECEMERLANGAN MENJELANG 2015

Visi SKBR jelas & nyata.Amat berani kita kira kerana satu-satunya sekolah rendah di daerah Raub yang merekodkan secara bertulis visi untuk menjadi sekolah Kluster.Diwar-warkan kepada seluruh warganya termasuk ibu & bapa.Dipaparkan dikebanyakan tempat-tempat strategik di kawasan sekolah dengan harapan setiap yang memandangnya akan berfikir lantas menghadam secara faham. Kemudian mengalir pula dalam diri satu semangat yang tulen untuk mencapai visi tersebut.
 
Kalau kita tengok dalam web KPM kita akan dapati bahawa SKK membawa erti:
 
Sekolah kluster ialah satu jenama yang diberi kepada sekolah yang dikenal pasti cemerlang dalam klusternya daripada aspek pengurusan sekolah dan kemenjadian murid. Pewujudan sekolah kluster bertujuan melonjakkan kecemerlangan sekolah dalam sistem pendidikan Malaysia dan membangun sekolah yang boleh dicontohi oleh sekolah dalam kluster yang sama dan sekolah lain di luar klusternya.


layari web berikut sekira anda berminat:
http://www.moe.gov.my/my/sekolah-cluster

Doa kita jelas mudahan SKBR akan menjadi SEKOLAH KLUSTER KECEMRLANGAN MENJELANG 2015.Amin.

0 comments: